pan-73-yves-tumor-serpent-music-_-cover

Yves Tumor – Serpent Music

gin_platonic Muzika Leave a Comment

Yves Tumor – jeden z uměleckých aliasů, které za sebou prazvláštní tvor Sean Bowie pravidelně zanechává jako had svou svlečenou kůži. Nasoukán místo ní do rudého latexu či krajky rozsévá sonické metastázy na znějících labelech jako NON nebo Apothecary Compositions. Objevil se také na výjimečné kompilaci C-ORE pod taktovkou perverzní skvadry Dogfood Music Group v čele s chameleonem Mikky Blancem. Zvukem drezúroval sám sebe spolu s dalšími modely na pískovišti módní přehlídky Hood By Air. Kdo zrovna necítil potřebu „schladit svou zuřivost Eskymem v Bille“, mohl se na letošním ročníku Creepy Teepee stát lovnou zvěří živoucí energie, která prýštila z Yvese, svíjejícího se v hávu kouře a řízeného šumu jako kobra před útokem.

Poslední maligní odnoží Yvese Tumora je deska Serpent Music, vycházející na berlínské Mecce experimentálna – labelu PAN. Tohle ale není nahrávka, jakou byste od PANu očekávali. Zatímco živá vystoupení i většina Tumorovy dosavadní tvorby představuje především zvučný chaos a emoční vypjatost umocněnou praskajícími hlasivkami, jeho dlouhohrající prvotina When Man Fails You a současné album Serpent Music jsou strastiplnou poutí do oázy bezpečí a duševního smíření, saténovou stezkou hladkých popěvků, smyslně odívajících polonahou upřímnost. „The songs come from a much more emotional and very vulnerable place. They’re very close to me and I’ve been cautious of how I would eventually present them to the world.“ Sean Bowie se snaží posluchače ve zdraví dovést do své laguny, naslouchejme pozorně jeho klikatým stopám v písku.

cr9_bv7xgaa2txs

Devout – první záchytný tábor na posluchačově cestě. Několik potahů z dýmky naplněné opiem a je opět na čase odejít, pokračovat v cestě. The Feeling When You Walk Away – včerejškem nepředvídatelné milostné příležitosti měnící se plynule ve vzájemnost dnes kluzce unikající mezi prsty.

she don’t care where she falls

she ain’t around here today

& I got nothing to say

she don’t wanna hear my voice no more

the feeling when you walk away

it hurts, it hurts, it hurts oh lord

Dajjal – váhavé avšak racionální odmítnutí pozvání na třetí koktejl emocí na baru situace. Role In Creation – konflikt mezi fata morgánou okolního světa a vidinou své vnitřní laguny, která je ve světě dneška pro uchování osobní humanity nepostradatelná pro každého z nás. Serpent I & II – nevyzpytatelnost počasí pouště je rovna nevyzpytatelnosti našeho osudu: What do we call it? Life. Broke In – s každým dalším tónem slábne stah srdečních komor. Do těla vniklý jed ve vlnách paralyzuje nervový systém. Spirit In Prison – bezbřehá apatie osobního pohodlí nám brání plně prožívat naše emoční rozpoložení. Naše úsilí je bezzubé, kořist každodenního života nám uniká z rozpačitě sevřených čelistí. Náš hédonismus je nám zároveň pozvolnou agonií.

Had polyká svou oběť vcelku, kořist mu po dlouhou dobu trávení propůjčuje svůj tvar. Poslední dny jsem byl bílou myškou, cele naleptávanou trávicími šťávami bolestivého krásna Serpent Music, které na oplátku obepínalo mé prožitky slasti ve strasti každodenního života.

post scriptum: Před pár dny jsem se dočetl v rozhovoru s nejmenovanou českou komediální hudební skupinou v neméně komediálním českém hudebním časopise, že kdokoliv píšící o hudbě by se v textu měl především oprostit svých osobních fetišů. Já jsem naopak přesvědčen, že bychom je měli poctivě přikrmovat a hřát si je na prsou. @pipedream

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *