artworks-000220476920-3wxpz7-t500x500_1

Recsund – Interllectual Reject

gin_platonic Muzika Leave a Comment

Aby bylo jasno, Quantum Natives není momentálně jenom nejodvážnější label tam venku, ale taky kolektiv vcelku milých a ochotných osobností. Na venek se to projevuje mimo jiné třeba tím, že vám Yearning Kru (absolutní pán a polovina vedení) pošle mezi řeči download link ke svojí příští nahrávce, kterou očekáváte stejně netrpělivě jako nové prášky na spaní, nebo když se vás o několik měsíců později v podstatě zeptá, jestli může do mailu gin&platonic hodit promo k aktuálnímu releasu Quantum Natives. „Jestli může“ – jako bych kromě chození do práce dělal něco jiného, než jen čekal na desky svých oblíbenců… Střih.

Ani toto album neopomněl label vyzbrojit originálním, bájným příběhem, jenž je stejně poutavý a vědeckým zákonům nepodléhající jako samotná hudba. V jeho centru stojí „maskot“ jménem ProDancer™ – průvodce po paralelních tanečních kulturách a jakási (Recsundova) múza, propůjčující hlas všem skladbám na albu. Vyčerpávající příběh plný krkolomných výrazů a nerdovských teorií se vám pokusím níže alespoň trochu přiblížit, tudíž můžete buď a) hned teď sjet na konec textu, pustit si 3D video, které vám představí jak postavu ProDancera, tak jeho svět, celé album si volně stáhnout a neztrácet čas b) začíst se a případně strávit několik pěkných chvil s Urban Dictionary.

Pro představu, v doprovodném textu je skoro hned v úvodu řečeno: „Jockeying revelers with a curmudgeonly surrealism befitting the nonsense poetry of Edward Lear heckled through a mega-phone, a facebook-blue Harlequin, knotted handkerchief draped over its Janus-faced brows, prances sprightly over tech-culture’s relics of obsolescence dotting the uncanny silicon valleys of Yorkshire.“ A vy nechápete.

15281166_10154329336462690_457900821_n

Prodancerův příběh se datuje do roku 1996, kdy audio specialista z liverpoolské univerzity pracující na SATA protokolu, kombinujícím syntézu zvuku v reálném čase s 3D modeláží, vytvořil ideální platformu pro první interaktivní telekomunikaci napříč časoprostory. Do tohoto výzkumu byl později zapojen i psycholog a specialista na mozkové vlny známý právě jako ProDancer™. V březnu roku 1997 však záhadně zmizel. Teprve o dvacet let později byla jeho osobnost vystopována – ve zvuku trapového úderu – přičemž od začátku nebylo pochyb, že to je on, komunikující pomocí nové hudební formy. Přetransformováno do slov znělo jeho sdělení „exile/I’m held exile“. Díky technologii Carlose Integy z roku 1998 byl Prodancer postupně schopen nejen vytvořit si celý svět mimo veškeré dimenze (do té doby žil v dokonalé nicotě), ale také nám z něj poslat video.

Zda byl původně zajat nebo jenom najmut mimozemskou civilizací není úplně jasné, jeho současné dvě tváře napovídají ledasčemu, hovoří se nicméně o tom, že lidé prožívající vnitřní dilemata, ať už politická či náboženská, našli v ProDancerově učení a praktikách harmonii. Věřte nebo ne.

17792710_10154720621017690_1151865784_n

„The album is urban, but made in a safe place exiled for ever so the tracks are trying to be more grimey for the sake of it…“

Jedná se asi o osmdesáté Recsundovo album, avšak první, kde se objevuje tato bizarní kreatura. Hudebně se Interllectual Reject pohybuje mezi outsiderským karaoke výstupem, mimodimenzionální elektronikou a 90s hitparádou. Recsund potažmo Prodancer zde vzdává hold trapovému světu, jeho performance je ale na trapová měřítka až příliš svá, pitoreskní, zvrhlá a vypsychlá. Jak říkal Platón, kdysi jsem bral drogy… teď je beru taky, ale kdysi jsem je taky bral. Nejvěrohodněji pak popsali album sami Quantum Natives:

– a universal vocal album for kids

– big beats and soulfull bollucks for pastimmers

– four bar beats for teanage balloon retreats

DOWNLOAD

PS: 5/6 vypustili QN do světa mamutí kompilaci s názvem seize the means of production. Track na ní má například Uli K nebo Yves Tumor. Více případně tady. ©gin&lin

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *